diego rivera

iPhone – Galcon

Posted in Uncategorized by diegorivera on 2009. január 4.

az iPhone az új játék platform – legalábbis számomra. PC-n már rég nem játszom, sőt, jelenleg csak file-szerverként használom a zajos dobozt. laptopon elkocognának az új játékok is, de nincs kedvem telepítgetni, se az erőforrásokkal sakkozni, hogy kipréseljek 1-2 plusz frémet.  Wii ügyben nagyon lelkes voltam, ehhez képest fél éve porosodik, a legtöbb játékot casual gamereknek írják, a forradalmi irányítás meg az újdonság varázsa után inkább nyűg mint élmény.

a PSP nem rossz, de csak hosszabb utakon használom, ahhoz hogy 20-30 percet játsszak nincs kedvem előbányászni. az iPhone viszont kéznél van, és olyan addiktív játékok vannak rá, amik pillanatok alatt behúzzák az embert. minimális grafika, maximális játékélmény. az egész a field runnersel kezdődött. gondoltam kipróbálom – ha már mindenki dicséri, sőt egy szavazáson az elmúlt év legjobb 10 játékába választották (minden platformot beleszámítva). hangulat, kihívás, élmény. hetekig el voltam vele, persze csak alkalmanként, lefekvés előtt, wc-n ülve, vagy éppen fogmosás közben.

aztán megtaláltam a galcon-t. nagy előnye a field runnershez képest, hogy multi-ban lehet játszani, élő emberek ellen. brutális kihívás megnyerni egy-egy csatát 3 idegen ellen – pláne ha rossz lapokat kapunk kezdéskor. a játék nagyon egyszerű: adott egy bolygó rendszer, különböző méretű bolygókkal. a méret határozza meg a bolygó produktivitását – minél nagyobb annál gyorsabban gyártja az űrhajókat. nincs más dolgunk, mint eliminálni az ellenséget. támadáskor meghatározhatjuk, hogy az adott bolygón lévő erők hány százalékát használjuk (25/50/75/100).

galconpng

nagyon sokat számít az induló helyzet. ha nagy, zsíros bolygók mellett kezdünk, szinte nyert ügyünk van. ezek azok a bolygók, amit minimáls veszteséggel (~10)   elfoglalhatunk. ilyenkor viszont figyelnünk kell, mert a kevésbé szerencsés szomszédok –  a helyzetet felismerve – a starcraft zerling rush-ához hasonló átfogó támadást indíthatnak ellenünk, ami könnyen elsöpör, ha túl gyorsan terjeszkedtünk.

amilyen egyszerű az alapvetés, olyan látványos és izgalmas csaták alakulnak ki a játékban. ha a négy fél túléli az első pár percet, akkor hatalmas taktikázások kezdődnek, erőfitogtatással, csapat átcsoportosítással, beijesztésekkel. veszélyes ilyenkor először támadni, a nevető harmadik – vagy negyedik – könnyűszerrel foglalj el az általunk nagy áldozatokkal bevett bolygókat.

rég játszottam ilyen jó stratégiai játékkal,  visszahozza az Arnhemmel vagy Starcrafttal töltött időket. aki felfedezte magának a galcon-t, rivera néven megtalál, általában kész vagyok egy gyors csatára )

Egy hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tilt to Live « diego rivera said, on 2010. július 16. at 7:18

    […] ilyen volt a Galcon, amiről előbb kezdő majd haladó beszámolót is írtam a blogba. Közel másfél év után sikerült egy új iPhone-os […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: