diego rivera

PlayOn!HD

Posted in Uncategorized by diegorivera on 2009. november 16.

Pár post-al ezelőtt említettem a házimozit, mint körbejárásra érdemes témát. Simán maradt volna a meg nem írt dolgaim között, ha csikszem november elején nem küldi el az alábbi plurkot:

csik

Nem tudnám felidézni melyik volt az első dix kódolású mozgókép, sem azt hogy milyen számítógépről néztük. A formátum fogyaszthatóvá tétele felé vezető út első állomására viszont emlékszem. Vettem egy igen hosszú kábelt, és összekötöttem a desktop gépem VGA kártyájának video kimenetét a nappaliban lévő TV hasonló inputjával, a hangot pedig egy másik kábelen kiküldtem az erősítőre. Valamikor a múlt évezred végén  lehetett, fapadossága és a szobát keresztező zsinórok ellenére nagy volt az öröm.

Persze idővel rájön az ember a dolog kényelmetlenségeire, és ezzel szerencsére nem csak én voltam így. Egész iparág épült a codec köré, rengeteg különféle játékost készítve a divx-et nézni akaró tömegeknek.

Egy Philips DVP630-at vettem, ami a mai napig működik és játsza le a szabványok szerint kódolt divx/xvid tartalmakat, a technika viszont elrobogott a DVD minőség mellett. A nagyfelbontású TV-k pár év alatt mindent lesöpörtek, annak ellenére hogy eleinte viszonylag kevés tartalom volt megvásárolható vagy fogható rajtuk.

Időközben kineveztem a zajos PC-m médiaszervernek, deportáltam a legtávolabbi szobába, és wifi-n keresztül kezdtem el lejátszani a nagyfelbontású tartalmakat laptopról, HDMI kábellel küldve ki a képet TV-re vagy projektorra.

A megoldás gyenge láncszeme az operációs rendszer volt. Míg XP alatt tökéletesen játszotta a 720 soros minőséget a VLC player,  Windows 7 alól – valószínűleg driver problémák miatt – már kiszámíthatatlanul és megoldhatatlanul akadozot – és akkor a leghülyébb időpontban elinduló vírusírtóról vagy bejövő skype hívásról még nem is beszéltünk.

Pedig a VLC pofonegyszerűen összeköthető az iPhone-al, onnantól kezdve a telefon kényelmes távirányítóvá alakul, amivel a médiaszerver tartalmai közül kedvünkre válogathatunk.

remote

A másik problémája a laptoppal történő lejátszásnak a fullHD minőség. Mint gyakorló szülő jelentős mennyiségű mozgóképet halmoztam fel fiamről. Az ilyen felvételek 100-szor beszédesebbek a fotóknál, legyenek a képek bármennyire jól elkapottak vagy megvilágítottak. Azt viszont még a gyermek érkezése előtt felismertem, hogy a VHS felbontás fölött igen rég eljárt az idő, ezért 3 éve egy kisebb vagyonért vásároltam fullHD felvételre alkalmas kamerát, amit azóta is szorgosan használunk – igaz közben az ára kb a harmadára redukálódott, de olyan pillanatokat sikerült megörökíteni vele, ami miatt bőven megérte a beruházás.

Egy probléma van vele. Az így rögzített anyagokat a kamerán kívül nem sikerült semmi más eszközzel akadásmentesen lejátszani. Nem vágásról, editálásról, feldolgozásról beszélek. A Windows alapú, dual core laptop 4 gigabyte memóriával sem képes a Sony féle AVCHD formátum élvezhető lejátszására. Itt jött a képbe csikszem plurkje.playon

Az igen hülye nevű A.C.Ryan PlayOn!HD-t nekem találták ki. Akadásmentesen lejátszik szinte minden formátumot FullHD minőségig. Kezelőfelülete nem különösebben design-os vagy szép, cserébe gyors és használható. A gyártó oldalára ellátogatva érdemes körülnézni a community fórumban, több mint bíztató a problémákhoz való hozzáállásuk és a termék körül szerveződött közösség nyüzsgése.

Ethernet kábellel kötöttem össze a routerrel, felraktam a legfrisebb elérhető firmware-t, azóta pedig tátott szájjal nézzük mit tud a TV-nk valójában, és hogy mennyit nőtt a gyerek két év alatt.

Az eddigi tesztek alapján a háttértár nélküli verzió ára egyértelműen “what a bargain” kategória. Minőségi,  formás, halk doboz, ami jól mutat a polcon, és egyelőre probléma nélkül kiszolgál bennünket. A vonatkozó fórumokon olvashatók részletes tesztek az egyes file-formátumok lejátszhatóságáról, nálam eddig egyszer akadt meg a lejátszás egy esős jelenetnél, ami az előző évek szívásaihoz mérve jelentéktelen probléma. Mivel nem tudtam hogy mire számíthatok sebesség terén, egy 500GB-os HD-val szerelt verziót vettem, amit ha nagyon akarnék akár médiaszerverként vagy letöltő gépként is lehetne használni, minimális fogyasztása és halk működése tökéletesen alkalmassá tenné rá.

Tudom, hogy a PlayOn!HD előtt is voltak már hasonló termékek a piacon, de azokhoz nem volt szerencsém, ezzel a dobozzal viszont úgy érzem jó időre megoldottam a médialejátszás problémáját.

4 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. eFi said, on 2009. november 16. at 7:15

    Nálam Popcorn A-100 (és egy Mac Mini/Plex) van, az aktuális firmware-rel meg vagyok elégedve vele, de ez sokáig nem volt így, szivatott a cucc orrba-szájba.
    Mindenképp jó egy ilyen célkütyü, de én azt mondom, hogy a media center Nirvana az a Mac Mini + Plex kombó! A Plex UI soha nem látott kényelmet / kereshetőséget / extrát hoz az életedbe – ha egyszer úgy állnak össze a dolgok, hogy invesztálsz ilyenbe, fontold meg!

    Régóta tervezem a Media Center Szent Grál post megírását és lassan meg is van hozzá minden info – a te bejegyzésed feljebb is löki a todo listámon🙂

  2. diegorivera said, on 2009. november 16. at 7:43

    Amíg nem mutatták ezt a lejátszót, Mac Miniben gondolkoztam én is. Amint megláttam az árbeli különbség, igen gyorsan lebeszéltem magam🙂

  3. _nec said, on 2009. november 16. at 8:54

    en ezen tervezek most:

    ASRock Nettop ION 330 BluRay (dualcore atom+ION chipset)
    (vmely oprendszer, lehet linux ami free)
    boxee – free

    ezzel van remote-od iphone-ra (boxee app)
    bluray lejatszod + boxee lejatszik mindent, leszedi a netes mkv-khoz a boritot is
    kis fekete doboz vmekkora vinyoval (bovitheted/cserelheted)

  4. eldiablomismo said, on 2009. december 16. at 5:41

    A titok: win7 + ATI HD sorozatú vga. Úgy játssza a fullhádé filmeket a gagyi pénégyem (ami xp alatt egy 720p filmből is diavetítést csinál), hogy öröm nézni.
    Persze egy ilyen dedikált izé azért jobb🙂


Vélemény, hozzászólás?

