diego rivera

ordinary stuff

Posted in Uncategorized by diegorivera on 2009. december 15.

Mostanában sokat kísérleteztem a világítással, az alábbi képek jelentik a kivételt.

Elkészítésükhöz a 40D-t használtam, 135mm-es fix objektívvel és az elé fordítva tartott 50mm-es fixel. Mindkettő manuális fókuszon, a legkisebb fókusztávolságon. Ahhoz, hogy használható mélységélesség legyen, f/8-ra állítottam a kisebb obit, a nagyot f/2-f/5.6 között variáltam hogy fény is jusson az érzékelőre.

Persze ISO100-on a szoba megvilágítása messze nem lett volna elég, ezért felraktam az 580exII-t a vázra. Mivel az objektíveket kb 1 centire kellett tartani a témától, a vakuval nem villanthattam direktbe, a közeli falra irányítottam, hogy a visszavert fény surlófényként mutassa meg az téma anyagszerűségét.

Fókuszt az objektívek témához képesti igen finom –  milliméteres – mozgatásával kerestem meg.

Mondanom sem kell, hogy az utómunka most is minimális, a raw konvertben igyekeztem optimálisra húzni a görbéket, mostanában a fehéregyensúly a kedvenc játékom, azt tologattam, majd kevés extra kontrasztot kaptak a képek és vágtam.

A fotók kattintásra teljes méretben is megnézhetők.

Ez Évi haja. Mivel épp ebédelt, elég nehéz volt eltalálni az élességet. Lőttem párat mire sikerült:

hair

Konyharuha a mosogató mellől:

dish towel

Ahhoz hogy a nagyítást érzékelhetővé tegyem, lefotóztam egy 1 centes érmét, ez kb akkora mint az 1 forintos:

1 cent

Egy plüss takaró:

blanket

És végül az ipod-om fülhallgatója:

headset

Tagged with: , , ,

4 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. juice said, on 2009. december 16. at 12:45

    nagyon jó mikroszkópod van, elmehetnél helyszínelőnek🙂
    erről az jut eszembe, mikor még a 350D-vel fotóztam és csak egy kitobim volt, mindig leszedtem a vázról és fordítva odatartottam, hogy tudjak makrózni… hejj de jók is ezek a sufnizások, mennyivel nagyobb az élmény, ha valami sikerül

  2. eFi said, on 2009. december 16. at 3:34

    Baromi jók, kedvet csináltál! Grat!

  3. diegorivera said, on 2009. december 16. at 7:42

    juice, köszi. Azért vérfoltokat meg UV fényben kéken világító fehérjemaradványokat nem szívesen fotoznék😀 viszont kisérletezni imádok.

    eFi, örülök neki. Nem nagy rakétatudomány fél óra alatt lőttem ezeket a fotókat. Mindenképp érdemes – pláne télen – ilyet játszani ha fotózhatnékod támad🙂

  4. tuffi said, on 2009. december 23. at 9:44

    Ezek a képeid is inspirálóak -ha nem makrózni -csak játszani egy jót akkor is erős élmény,
    hogy még jól is néznek ki…!
    Ebéd közben?🙂


Vélemény, hozzászólás?

