diego rivera

January, 2010

Posted in "365 days" by diegorivera on 2010. február 1.

Day OneDay TwoDay ThreeDay FourDay FiveDay SixDay SevenDay EightDay NineDay TenDay ElevenDay TwelveDay ThirteenDay FourteenDay FifteenDay SixteenDay SeventeenDay EighteenDay NineteenDay TwentyDay Twenty OneDay Twenty TwoDay Twenty ThreeDay Twenty FourDay Twenty FiveDay Twenty SixDay Twenty SevenDay Twenty EightDay Twenty NineDay ThirtyDay Thirty One

Egy hónap eltelt, készítettem 31 képet. Összefoglalónak gyűjtöttem néhány érdekes statisztikai adatot és pár gondolatot.

A projecthez eddig két vázat használtam, a Canon 40D-be 1116 expot raktam, a Canon 5D Mark II-be pedig 1357-et. Persze ebben nemcsak projekt képek vannak, hanem például családi fotók, illetve volt néhány multiexpós kép is, kezdve az első nappal, vagy éppen a mai fotó is. Ezeket általában a 40D-vel csinálom. A 31 napi képből 24 készült az 5D2-vel, és 7 a 40D-vel.

A hónap kedvenc objektívje a Canon 50mm f1.4, amivel 15 fotót készítettem. Ez elég sok ahhoz képest, hogy fókuszhibás az obi és sokat szenvedek vele. A Canon 135L f2-őt 8 képhez, a Canon 17-40L f4-et 5-höz, míg a januárban vásárolt Lensbaby Composert csak egy fotónál használtam. A Lensbaby-t ettől függetlenül nem bánom, ha eljön a jobb idő szeretnék vele kültéri modellfotókat csinálni. Egy objektív van, amit egyszer sem használtam, a Peleng 8mm. A Kenko közgyűrűk se kerültek sorra, majd tavasszal előveszem őket ha nyílnak a virágok.

Több műfajban is próbálkoztam. A decemberi streetfotós posztomhoz képest elég sokat fejlődtem az utcai fotózásban, többek között Michael Ade tippjeinek köszönhetően. Készítettem jópár nappali és éjszakai street képet is, bár ezeket nem publikáltam. Kedvenc témám a portré, az éjszakai és a koncept fotók, legkevésbé pedig az egyszemélyes fotósétákat AKA céltalan mászkálást kedvelem. Vakukat viszonylag keveset használtam, ha jobb idő lesz több szerepet kapnak kültéren is. Tájképpel nem sokat kísérleteztem, ami készült az jobb, hogy nem került publikálásra, egyértelműen gyengém a téma. Elkezdtem a stranger portrékat is, többen örömmel álltak modellt, bár ezek közül szintén nem került be egy kép sem, mivel szoknom kell még hogy egy ilyen helyzetben minden apróságra figyelni tudjak.

Az anyagot a blog mellett flickr-re és indafotóra is töltöm. Előbbin 12953 view, 1021 komment és 874 kedvenc érkezett a képekre, 17 lett explored és egy került a frontpage-re. Indán 389 view, 6 komment és 8 kedvenc jött*. Mindkét helyen mindekinek köszönöm aki követi a projectet.

Igaz, hogy sok időm megy rá, de egyelőre élvezem a dolgot. Az esély, hogy eljutok Dec 31-ig ahogy most látom kb 50%. Ötleteim még vannak, remélem időm is lesz rájuk. Lássuk, mit hoz a február.

*a két oldalt nem lehet összemérni, flickr-en igen sok kontaktom van, míg indán szinte senkit nem ismerek

Tagged with: ,

4 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. csikszem said, on 2010. február 1. at 7:30

    csak így tovább, diego!

  2. juice said, on 2010. február 1. at 12:23

    + a juice meg majdnem mindre kommentel itt a blogodon🙂

    jöhet a február

  3. rivera said, on 2010. február 1. at 6:40

    köszönöm, egyelőre még visz a lendület, majd ha kifullad akkor kell a nagy támogatás🙂

  4. February, 2010 « diego rivera said, on 2010. március 1. at 9:07

    […] 28 új fotó, vége a legrövidebb hónapnak, ami egyáltalán nem tűnt rövidnek. Mi történt január óta? […]


Vélemény, hozzászólás?

