diego rivera

iPhone 3G + iOS 4 slowdown

Posted in geek by diegorivera on 2010. június 29.

Múlt héten frissült az Apple mobil eszközeinek re-brandelt operációs rendszere, az iOS. Az operációs rendszer extra szolgáltatásait az újabb iPhone tulajdonosai már várták, ám az öregecske 3G-nek az újdonságokból nem sok jutott.

A kevés előny mellé kaptunk viszont egy súlyos hátrányt. Az új OS megöli az iPhone élményt. A pár órás upgrade érzéketlen, lassú ócskasággá (lásd még Nokia) változtatja szeretett telefonunkat.

Az eset sajnos nem egyedi, az Apple support fórumtól kezdve egészen a flickr-ig tele van az internet jogosan panaszkodó 3G tulajokkal.

Nekem egy telefon talán legfontosabb használhatósági paramétere az érzékenység. Ha a felhasználói felület laggolás mentesen folyékonyan végzi amit kérek tőle, már szeretem a készüléket. Az iOS4-től viszont utálatossá vált az iPhone-om. Akadozik a gépelés, laggol a home screen-ek közti váltás, nem lehet scrollozni weboldal betöltése közben, és még ezer apróság. Persze azonnal csináltam egy backup – restore kört, de nem segített.

Lassan a 3.1.3 downgrade-nek álltam volna neki, mikor – úgy néz ki – megtaláltam a megoldást.

Nincs más dolgunk, mint csinálni két kör hard resetet (kb 10 mp-ig nyomva tartani a felső és alsó gombot együtt), és a telefon összeszedi magát. Kipróbáltam, nálam működik.

update 1 – Sajnos a fenti módszer csak átmeneti megoldást jelentett, pár nap alatt visszalassult a telefon az eredeti szintre.

update 2 – Az iPhone 4 térerő probléma kapcsán kiadott 4.0.1-es patch viszont meglepő módon orvosolt minden performancia problémát, a 3G talán gyorsabb vele mint a 3.1.3-as OS-el.

Tagged with:

2 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. mazsola said, on 2010. június 30. at 9:24

    én megcsináltam amit javasoltál, és csak árnyalatnyival lett gyorsabb… úgy tűnik ez is kütyüfüggő – nekem is 3g-m van.

  2. diegorivera said, on 2010. június 30. at 10:34

    mazsola, lehet érdemes előtte megfutni a backup-restore kört is. Az enyém azóta gyorsabb mint a 3.1.3 alatt volt, simán ellennék vele még évekig is akár.


Vélemény, hozzászólás?

