diego rivera

iPhone 4 home gomb

Posted in geek by diegorivera on 2011. november 9.

Vicces dolog ez az iPhone. Mint telefon, sosem tartozott a kedvenceim közé, viszont évek óta alig telefonálok. Mindenféle kommunikációm átterelődött a chat-voip-mail irányába, erre viszont – számomra – tökéletes eszköz. Leszámítva a gyártási hibákat.

Az előző készülékem egy 3G volt, ott kb fél év után apró buborékok jelentek meg az érintőfelület és a kijelző között. Javítani nem lehetett, garanciában cserélték. A négyes verziót egy éve használom, és pár hónapja szinte napok alatt igen nagyot avult. Nem ejtettem le, mégis elkezdett recsegni az egyik sarka, a home gomb pedig egyre érzéketlenebbé vált. Mindennek tetejébe hiába vigyáztam rá előlapi fóliával és egy tokkal, a tok alá szorult por nagyon szép köröket gravírozott a hátlapra.

A home gomb javítására kipróbáltam mindenféle neten talált módszert. A folyamatos OS upgrade-ek miatt nehéz volt megállapítani, hogy hardware vagy software problémáról van-e szó, ezért az újrakalibrálástól, a teljes reseten és porszívózós módszeren keresztül egészen a csatlakozó kábel finom vertikális mozgatásáig mindennel kísérleteztem.

Minden egyes próbálkozás után úgy éreztem, hogy valamennyit segített, ám ez valószínűleg a dolog pszichológiája, mivel aztán újra előjött a probléma. Volt, hogy 20-ból 20-szor működött, közvetlen utána pedig 10-ből 1-szer.

Mikor már nagyon meguntam, előkerestem a garanciapapírokat – mint kiderült 1 hetem maradt a garanciából – és bementem a legközelebbi üzletbe, ahol persze nem produkálta a hibát. Murphy-t ismerve számítottam rá, így megkértem a szolgáltatót, hogy vizsgálják ki a dolgot. Kaptam egy 3G-s cserekészüléket, ami elsőre használhatatlannak tűnt lassúsága miatt, aztán két hét alatt teljesen hozzám nőtt, simán visszaszoktam rá.

A szervíz igazolta a hardver hibát, és végül egy vadonatúj 4-est kaptam. Nem igazán értem miért egyszerűbb cserélni a teljes készüléket mint egy gombot, de ez legyen az ő problémájuk. Az új gépre új tokot vettem, és már a hátlapra is raktam fóliát. Ezzel már simán kibírok még egy évet, amíg nem jön az 5-ös generáció.

Tanulság talán annyi, hogy ha a gyártástechnológia nem is tökéletes, a garanciális ügyintézés az.

Tagged with: , ,

5 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. Balázs said, on 2011. november 9. at 7:54

    Hasonló cipőben járok,annyi különbséggel hogy 9 nap van vissza és vidéken elhajtott egy “kedves” szervizes.Hol voltál?Holnap megyek Pestre hátha Én is szerencsével járok…

  2. Plásztáh said, on 2011. november 10. at 8:30

    Én is hasonló szituról tudok beszámolni, de én nem az almás hanem a zold robotos tábort erosítem (igazából gyengítem :D).

    Valamivel tobb mint 1.5 év használat után doglott be a HTC (!) Hero telefonom érintokijelzoje. Ugyan már nem volt garanciális, de a havidíjas biztosítás szépen fedezte az efféle problémák javítási koltségét, így nálam is ingyenes javításról beszélhetunk. Meg voltam gyozodve arrol, hogy csak egy gyors kijelzokalibrálásról lesz szó, hiszen a hiba erre utalt: a kijelzo alsó sávja 90%-ban érzéketlen lett, illetve a felulet tobbi részén is marhaságokat érzékelt a tapogatásom hatására.

    Nálam ott tortént meglepetés, hogy a HTC nemcsak a rossz kijelzot, hanem a rajta levo uveget illetve a teljes telefon elolapot + gombokat kicserélte. Gyakorlatilag a 1.5 éve a használattól megkopott, 2-3 leejtéstol sérult (az uveg felso sarkan 1-2mm-es részen letort az uveg már illetve az elolap fém sarka is rondán megkarcolódott-lekopott) telefonomat újjá varázsolták 2 hét alatt.

    Csak én nem kaptam helyette hasonló okostelcsit a szervíz idejére, igy a régi Nokia 6131-emet használtam, és rájottem, hogy még mindig imádom (a lassan 5 éves konstrukció máig hibátlanul mukodik, pedig egy falhozvágást-szétesést is átélt :D). Na az A telefon.

    Ezek meg drága, érzékeny és kérészéletu kommunikációs eszkozok.

  3. diegorivera said, on 2011. november 10. at 11:34

    Balázs, szerintem ne hagyd magad, ahogy a neten nézem ez nem egyedi hiba hanem széria probléma. Ha nem sikerül gariban javíttatni akkor érdemes dr ipod-nál próbálkozni, egyszer voltam nála gyors, jó munkát végzett jó áron. Németóban élek, nem biztos hogy otthon hasonlóan intézik az ügyeket, bár remélem hogy igen.

    Plásztáh, nice try 😛

  4. Balázs said, on 2011. november 17. at 6:09

    No MOM parkban lévő t-mobileban tegnap sikerrel jártam, ugyan vissza kellett mennem mert nem volt csere telefon 32GB-os, de kb félperc hiba ellenörzés és 25 perc papírmunka után egy új iPhone boldog tulajdonosa vagyok.

    KÖSZI a bíztatást!

  5. diegorivera said, on 2011. november 19. at 11:21

    Grat! Remélem hogy az új telefonokkal tovább kihúzzuk 🙂


Vélemény, hozzászólás?

